maandag

Thema handen en voeten


Tijdens de eerste week gaan we vooral op ontdekking met onze handen.

Samen spetteren in het water. 
Knijpen in de spons en schuim maken.


slijmzand wat leuk om samen met te spelen.




De stoelen aan de kant en twee wasco's in de hand. 
Lopen maar! Wat een leuk resultaat!


We maakten speeldeeg. Wat hebben we allemaal nodig:



twee bekers bloem,


één beker zout,


en één beker water.
Nu roeren maar. 


Als het deeg klaar is hebben we nog wat nodig.


Deegrollen,


 uitsteekvormen


en spelen maar!










Wat speelden we hier lang mee! 

Doorheen de week tekende we ook onze handen en stempelden we met onze handen. 

We speelden bij juf Hilde een voelspel.






Dit liedje heeft ook enkele keren opgestaan:

We sloten week één af met een gezellig druk kookmomentje in de poppenhoek. 




Tijdens de tweede week leggen we de focus op de voeten

De juf tekenden onze schoenen over op een blad
Konden we onze voeten op de bladeren houden voor heel even? 


Ja hoor!! Kijk maar eens.

Deze week deden we een blotevoetenpad.
Juf Leanne laat alle bakjes zien waar we door gaan stappen.



sponsen,


doppen uit onze doppenbak,


zand,


speelgoed uit de klas,


bubbelplastiek,


hele zachte watjes


en een zakje gevuld met slijm.


Schoenen en sokken uit.



Stappen maar!
Wat voelt het gek!







Nu mag iedereen om de beurt nog een keer over het blotevoetenpad en ook door de verf.







Hoe knap!

Verder deze week werd de blokkenhoek nog een blotevoetenpad.




We bakten deze week koekjes.
De juf kneed het deeg, wij leggen bloem op de tafel en steken handjes en voetjes uit.









We bakken de koekjes in de oven.


 Joepie de koekjes zijn klaar! 
Proeven maar!




Deze week speelden het volgende liedje enkele keren in de klas. 
Zo konden onze voetjes goed bewegen:

Wat een leuke weken over handen en voeten.